ads
ads
ads
رئيس مجلس الادارة رجــب ر ز ق
رئيس التحرير سامي خليفة
ads

"طعيمة" مهاجمًا "حساسين": "إلغاء حفل منير مش بسهولة تحضير أعشابك"

الأحد 22-05 - 01:42 م
 الشاعر الغنائي امير الشاعر الغنائي امير طعيمه والاعلامي سعيد حساسين
احمد مصطفى
هاجم الشاعر الغنائي أمير طعيمة البرلماني والإعلامي سعيد حساسين، بسبب هجوم الأخير على الفنان محمد منير لإقامته حفلا بجامعة القاهرة بالتزامن مع حادث الطائرة المنكوبة.

وقال طعيمة من خلال صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك: "تعليقا على فيديو بتاع الأعشاب، مقدمة ضرورية، أنا طبعا مش مع الاحتفال بأي شيء اليومين دول، ورغم نزول أغنية "واحدة كاملة" لأنغام من كلماتي وهي أغنية مهمة بالنسبالي أجلت أني أشيرها على حساباتي لمدة الـ3 أيام الحداد وكنت أتمني أنها ما تنزلش أصلا بس ده مش قراري".

وتابع موجها حديثه لحساسين: "إلغاء حفل قبل موعده ب24 ساعة مش بالسهولة اللي حضرتك بتحضر بها أعشابك ودي بيوت مفتوحة وناس دافعة فلوس وفيلم أكبر من أن عقلك يستوعبه، وأنا مش شاكك أن منير نفسه كان يتمني يعمل كده وما نفعش".

وأضاف: "متزايدش على وطنية محمد منير، ومنير زرع فينا وفي أجيال كتير الذوق والإحساس والانتماء للوطن من أيام ما كنت أنت حساسين صغير".

وأردف: "حفلات محمد منير مش رقص وهلس زي ما عقلك متخيل.. الجمهور اللي بيروح لمنير بيروح عشان يسمع شبابيك وشجر الليمون ومن أول لمسة وحدوتة مصرية وإتكلمي وعشرات من الأغاني".

وقال: "منير لما أخوه توفاه الله كان عنده حفلة بعدها بكام يوم وما لغهاش وكان بيغني وهو بيبكي، لأن الفن عند منير حاجة تانية خالص ممكن اقعد سنين عشان افهمهالك ومش هتفهمها برضه، تفتكر منير ما زعلش على أخوه زي زعلك على حادث الطائرة".

تعليقات Facebook

تعليقات العربية نيوز

استطلاع الرأى

هل تتوقع سيطرة العالم على فيروس كورونا؟